Lägg en tvål under dina lakan för en förbryllande men utomordentlig effekt! WOW!

Lägg en tvål under dina lakan för en förbryllande men utomordentlig effekt! WOW!
De flesta människor har vaknat upp under natten av olidlig smärta från benkramp. Enligt Mayo Clinic , så får du benkramper en mängd olika orsaker. De kan komma på grund av överanvändning under ansträngande eller långvarig träning, uttorkning, nervkompression, eller för få mineraler som kalium, kalcium, eller magnesium.
Vissa människor är mer i riskzonen för benkramper än andra. Som exempelvis äldre, de förlorar muskelmassa, vilket gör deras vader och andra muskler mer mottagliga för kramper. Kvinnor som är gravida, liksom människor som har diabetes, nerv, lever, eller sköldkörtelrubbningar lider av kramp i benen oftare än de utan dessa hälsoproblem. Om du lider av kramp i benen, så finns det tricks du kan vidta för att förhindra kramp i benen, samt huskurer för att bli av med smärtan och slappna av i muskeln när en kramp inträffar.

1.  Hittar ni i Videon!

2. Hittar ni i Videon!

3. Hittar ni i Videon!

4. Äppelcidervinäger. Äppelcidervinäger innehåller kalcium och kalium, två mineraler som är kända för att hjälpa till att lindra muskelkramper. Enligt Livestrong , så rekommenderar naturläkare att du dricker äppelcidervinäger utspätt med varmt vatten och en extra tesked honung för att förhindra nattliga benkramper. Du kan också göra en varm ättikakompress genom att blötlägga en varm trasa i stark vinäger och slå in den drabbade muskeln i tjugo minuter.
5. Massage. I början av en muskelkramp, så kan det bästa alternativet vara att manuellt manipulera muskeln. För att göra detta, hitta mitten av den krampande muskeln och med tummen eller handflatan på din hand, trycker du in den åtdragna muskeln. Håll trycket i tio sekunder, släpp, och tryck sedan igen. Enligt Readers Digest Best Health , kan massage vara lite smärtsamt, men bör vara hanterbart. Upprepa massagen och snart ska du känna att muskeln slappnar av.
6. Promenera. För att förhindra kramp i benen, ta korta promenader regelbundet under hela dagen. Enligt Health linje kan att hålla dina ben i rörelse öka blodflödet och lindra smärta i benet och kramper i samband med diabetes och andra tillstånd.
7. Tonic vatten. En studie från University of Ottawa i Ontario, Kanada har fastställt att kinin, som finns i tonic vatten, är effektivt för att minska frekvensen av nattliga benkramper. Detta fungerar eftersom kinin minskar chanserna för muskelkontrakt.
8. Bananer. Kalcium är en mineral som spelar en viktig roll i kontrollen av muskelsammandragningar. Om du har kronisk kramp i benen, är det möjligt att du har kalciumbrist. Åtgärda detta genom att äta mer kalciumrika livsmedel som bananer, tomatpuré, apelsinjuice, vita bönor, datum, russin och papaya.
Benkramper är smärtsamma och vanliga. Om du eller någon närstående lider av kroniska benkramper, oavsett om det är på grund av diabetes eller ett annat tillstånd, från träning, eller någon annan okänd anledning, kom ihåg att det finns flera metoder för att lindra smärta och förhindra kramper från att uppstå i första hand.

You Might Like These

Leave a Comment

Loading...